• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Det låter toppen, funderar lite på om detta kommer fram när Kfm gör nästa kontroll hur det påverkar.
Hur kan det påverka? Jag kommer inte söka skuldsanering senare heller... För inget olagligt ju?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Det låter toppen, funderar lite på om detta kommer fram när Kfm gör nästa kontroll hur det påverkar.
Även om dom skulle ändra till max beslut efter 12 mån säger vi så är jag ändå klar då :) och olagligt kan det ju knappast vara :)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Även om dom skulle ändra till max beslut efter 12 mån säger vi så är jag ändå klar då :) och olagligt kan det ju knappast vara :)

Nä, olagligt är det sannerligen inte och jag tror inte att det kan påverka vad Du redan HAR gjort. MEN jag tänker att KF kan göra kontroller mot Skatteverket och därmed inhämta den infon som Din arbetsgivare nu är tvingad att rapportera månatligen och kan därmed se att Du jämkar och således meddela Din arbetsgivare att utmätningsbeloppet skall justeras upp med det belopp som Du betalar mindre i skatt (vilda spekulationer från min sida dock). :)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 140
Poäng
4 147
Nä, olagligt är det sannerligen inte och jag tror inte att det kan påverka vad Du redan HAR gjort. MEN jag tänker att KF kan göra kontroller mot Skatteverket och därmed inhämta den infon som Din arbetsgivare nu är tvingad att rapportera månatligen och kan därmed se att Du jämkar och således meddela Din arbetsgivare att utmätningsbeloppet skall justeras upp med det belopp som Du betalar mindre i skatt (vilda spekulationer från min sida dock). :)
Var just detta jag menade. - :)
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Nä, olagligt är det sannerligen inte och jag tror inte att det kan påverka vad Du redan HAR gjort. MEN jag tänker att KF kan göra kontroller mot Skatteverket och därmed inhämta den infon som Din arbetsgivare nu är tvingad att rapportera månatligen och kan därmed se att Du jämkar och således meddela Din arbetsgivare att utmätningsbeloppet skall justeras upp med det belopp som Du betalar mindre i skatt (vilda spekulationer från min sida dock). :)
Möjligtvis dom kan ändra till maxbeslut...däremot så får du inte ha mindre än förbehålls beloppet... Så dom kan ju inte säga jag få behålla 0 kr ett antal månader :)
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Att om man tex jämka efter man få beslutet.. Och kronofogden upptäcker det, kan man då krävas att man ska betala igen det i dom framtida utmätningarna som är kvar och så man får mindre än det normala förbehållsbelopet ?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 520
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Att om man tex jämka efter man få beslutet.. Och kronofogden upptäcker det, kan man då krävas att man ska betala igen det i dom framtida utmätningarna som är kvar och så man får mindre än det normala förbehållsbelopet ?

Ett löneutmätningsbeslut påverkas inte av tid som varit, så man kan inte få sota för det
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp